איך מצלמים תמונת flat lay בצורה פשוטה, ומה זה בעצם flat lay? הכוונה היא לתמונה שצולמה ממבט הציפור, וכל הוויזואליות שלה מסודרת על גבי הפריים בצורה שטוחה, כך שהקליק במצלמה תופס את הפרטים ממבט על. אז איך מצלמים תמונת flat lay בצורה נכונה ופשוטה?

 



בחירת קונספט

לפני שאתם מתחילים כדאי לבחור קונספט לצילומים. האם אתם רוצים לצלם מנימליזם? צבעוניות? אולי נחזור בחזרתיות על מוטיב מסויים? עדיף להחליט מראש לאן אנחנו רוצים להגיע, כך יהיה קל יותר להשיג תוצאות. כמובן שמדי פעם יש סטיות בדרך, אך הכיוון אמור להיות ידוע מראש.

 

רקעים:

כדאי להשתמש ברקע לבן או בכל צבע בהיר אחר. זה יכול להיות משטח של פרקט לבן, סדין בהיר או אפילו שולחן. עדיף שהרקע יהיה שטוח. ישנם רקעים שונים לרכישה, אני אוהבת להשתמש ברקעים של יעל יניב, אך גם קרטון ביצוע, בריסטול או שולחן בית קפה יכולים להתאים. כמובן שרקעים צבעוניים או כהים גם יכולים להתאים, אך בהם משתמש אחרי שנצבור ניסיון בתאורה, קומפוזיציות וסטיילינג נכון.

 

ארט / סטיילינג:

אביזרים משלימים, פרחים, חרוזים, כפתורים או כל אלמנט אחר שיכול להוסיף נגיעות צבע, טקסטורה ועניין נוסף לתמונה. לי יש קופסאת אוצרות קטנה שמכילה כל מני פיצ׳פקס שאני אוגרת כבר שנים. כשהקונספט ברור קל יותר להתאים את הארט של התמונה לרעיון הכללי.




תאורה:

מומלץ לשים לב לאור בזמן הצילום. עדיף לצלם באור יום או בתוך הבית ממש קרוב לחלון או למקור אור טבעי אחר. תאורה מלאכותית מחמיאה פחות בצילומים שהם לא צילומי סטודיו. אני לפעמים מצלמת על משטח שמונח על ריצפת הסלון, ממש קרוב ליציאה למרפסת. אם מצלמים בחוץ כדאי לצלם במקום מואר היטב אך לא מול שמש ישירה.

 

צילום ממבט על:

מקמו את המצלמה מעל למשטח הצילום, כך שהיא תהיה בצורה מקבילה לאובייקט הצילום. אם זה ממש קשה אפשר להשתמש בחצובה או לעמוד בזהירות על כיסא או שרפרף קטן. שימו לב שהמצלמה ומשטח הצילום הם אופקיים ומקבילים אחד לשני.

 

נסיונות:

חשבתם על רעיון, בניתם קונספט, מצאתם את הרקע המתאים, הסטיילינג הנכון, בדקתם תאורה וכיוונתם את המצלמה? יאללה מצלמים! צלמו הרבה, גם שנראה לכם שיש לכם את התמונה המנצחת, נסו לשנות את סדר הפריטים על גבי הרקע, סובבו את המצלמה, החליפו פריט ונסו עוד ועוד אפשרויות. לפעמים התמונות הטובות ביותר מגיעות מתוך ניסיון אקראי על הסט שלא חשבנו עליו מראש.

 

צילמתם תמונת flat flay מהממת? צרפו בתגובות או תייגו את מי שנראה לכם שמתעניין בנושא. סיי צ׳יז!!




יש לכם טיפים נוספים? שתפו אותנו בתגובות.



השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.