ראיון עם האישה מאחורי הוויז'ואלס

הוייב הוויזואלי של העסק

ראיון עם האישה מאחורי הוויז'ואל: 

20 שנים כעצמאית  יותר מ-3 עסקים מצליחים שהקימה בעצמה וחזון אדיר לסייע לכמה שיותר בעלות עסקים מתחום הלייפסטייל לשפר את הנראות וההכנסות של העסק שלהן.

 

מראיינת: מיכל אברמוביץ

 

כשדגנית נכנסת לשיחת הזום, הפנים שלי מתמגנטות למסך,אישה מרשימה, עם שפתון אדום, טי שרט מנומר, שיער גולש ארוך ועור פנים קורן (בת 45? לא יכול להיות).  התאפקתי שלא לשאול אותה מה הסוד שלה, וניגשתי ישר לשאלות המקצועיות. 

 

מה הוביל אותך מלהיות מעצבת אופנה למי שחיה קריאייטיב וויז'ואל לדיגיטל?

 

הצורך שלי כבעלת עסק בספקים כמו צלם, מעצבת גרפית, איש שיווק, וכל המומחים שעסק בתחום הלייפסטייל זקוק להם, חשפו אותי לעולם חדש של יצירה ועשייה. כבעלת עסק היו לי צלמים, סטייליסטית ומשווקים והכל היה טוב ויפה, אבל כאחת שבאה מעולמות העיצוב, ידעתי בדיוק מה ואיך אני רוצה שהכל יראה, ולא תמיד הייתי באמת מרוצה מהתוצאה. 

 

היה לי צלם מדהים שלא שם לב לקמט בבד שאני ראיתי, סטייליסט שעשה עבודה נהדרת אבל לא בהכרח קשורה אלי, או מעצבת גרפית סופר מוכשרת שהסגנון העיצוב שלה היה קצת אחר ממה שאני ראיתי אצלי בראש. בשלב כלשהו החלטתי לגשת וללמוד בעצמי, למדתי לצלם, למדתי טיפוגרפיה, למדתי לבנות אתרים, למדתי שיווק, ורק ככה יכולתי לעשות הכל לשביעות רצוני ובדיוק כמו שאני רוצה.

 

 

התעייפתי רק מלהקשיב לך, לא מספיק שעיצבת בגדים, גם למדת איך לצלם ולעצב ועשית הכל לעצמך?

 

נכון. מבחינה אסטרטגית, זה לא מומלץ עבור בעלי עסקים. אבל עבורי זה היה מושלם, גם עשיתי בעצמי בדיוק שראיתי לנגד עיניי, וגם הבנתי תוך כדי את המטרייה שנחוצה (ואולי גם הכרחית) לכל בעל עסק. 

 

תראי, אם מישהי מעצבת תכשיטים מוכשרת עם תכשיטים מדהימים, ואין לה מעטפת של נראות מעולה ברשת שמשקפת את העיצובים היפים שלה, זה לא כל כך יעבוד. היום יש לי יכולת וכלים לקדם מעצבת כזו, או כל בעל עסק אחר, בכל האמצעים שלמדתי על עצמי.

 

 

אז כן, העסק של דגנית נולד מתוך רצון לשדרג את העסק שלה בתחום האופנה, אבל בשלב מסוים הוא הוביל אותה לדרך שונה. דגנית מספרת:

 

מעבר ללמידה החדשה והמרתקת, היה גם רגע של תחושת מיצוי מעיצוב האופנה, רצון להתקדם ולעשות עוד דברים.  התחלתי מלעזור לחברה אחת, לחברה שנייה ומפה לשם, הבנתי שבעלי עסקים יכולים להיעזר בי ולהצליח והחלטתי לצאת לאור".

 

רוב השנים היית מאחורי הקלעים, היה לך קשה להיחשף?

 

נכון מאוד. היה לי קשה מאוד. כשעיצבתי בגדים והזמינו אותי לתכנית בוקר, לא ישנתי כמה לילות. לא היתה לי בעיה לשלוח בגדים לתכניות ושיציגו את הקרדיט, אבל שיראו אותי בעצמי? זה סיפור שונה לחלוטין. לשים את הפנים שלי בפרונט זה ממש חדש לי. זה רק בשנתיים שלוש האחרונות, בגיל 40 פלוס יצאתי באמת לאור.

 

 

מה דחף אותך לצאת לאור?

הבנתי שיש איזו התרחשות ברשתות החברתיות וכולם שם ואני מחכה בצד שיגיעו הלקוחות. וכן הם הגיעו, אבל בקצב אחר. יש לי אתר טוב, עמוד יפה ואני יושבת בצד, ממתינה ולא לוקחת חלק. כאחת שטובה במה שהיא עושה, אני כותבת יפה, מצלמת יפה, מבינה עסקים ומבינה שיווק, אז למה בעצם לא להיות שם?

 

זה התחיל משיווק מתוכנן ומדויק, ראיתי תוצאות מדהימות מהר מאוד, והכל אורגני וחינמי ונגיש. ככל שהעליתי תכנים יותר אישיים, החיבור עם אנשים נהיה יותר הדוק. 

 

אני מסתובבת ועוצרות אותי נשים שאני לא מכירה ומדברות איתי על דברים שפרסמתי, על הצילומים שלי ועל התוכן שאני מעלה לרשתות. זאת הוכחה שהרשתות החברתיות עובודת, שהמסר עובר.

 

ואז כשלקוחה מגיעה, אני מספרת לה עלי ועל הזינוק שאני בעצמי עשיתי, והיא רואה שזה פשוט עובד ורוצה גם.

 

מה אפשר ללמוד מזה: קל לקבל מהתקשורת רושם מוטעה ולחשוב ש'העולם שייך לצעירים', אבל העובדה שבעלת עסק בת 40+ יצאה מאיזור הנוחות והפיקה מכך תועלת עסקית וגם רגשית, היא מעוררת השראה. 

 

 

רוצים מתנה? מסתבר שפייסבוק כבר העניקה לכם אחת כזו (וגם אינסטגרם)

 

דגנית מתייחסת לפייסבוק ולאינסטגרם כמו מתנות נפלאות, שכל בעל עסק צריך לקבל באהבה ולהפיק מהן את המיטב. איך אפשר לסרב למתנה טובה? מסתבר שאפשר, יש בעלי עסקים שעדיין לא פעילים בזירות הללו, ולדגנית יש מה לומר להם: “זה לא חייב להיות חושפני מדי, כל בעל עסק בוחר מה לחשוף בעצמו. זו זירה מעולה, חינמית, מישהי מוכשרת שטובה במה שהיא עושה צריכה להבין ששיווק ״מפה לאוזן' לא תמיד מספיק, ושהיא יכולה ליהנות מהיתרונות האדירים של הרשת.

 

מה הרגעים הכי מספקים בעבודה? 

כשלקוחה אומרת לי: 'תעצרי. אני לא יכולה לקבל יותר לקוחות’. או ״היומן שלי מלא כמה חודשים קדימה״,  אני יודעת שעשיתי את העבודה שלי.

יש לי לקוחות שלא האמינו בעצמן וסגרו עסקאות מדהימות. איך? תמונות מקוריות שלהן, פוסטים טובים, חזרה על מסר וכן, זה עובד, גם בלי פרסום ממומן לפעמים. יש לי לקוחות שלא מאמינות בעצמן, אבל כשמגיעה עבודה אמיתית מפוסט באינסטגרם, הן מבינות שזה עובד; וזה קורה כל הזמן.

 

כולם עפים עכשיו על "אותנטי" – מה דעתך על זה? 

 

נתחיל בוויז’ואל: תמונה מקורית שלך, שמשקפת אותך, את העשייה שלך, את הערכים שלך, ולא ממאגר תמונות, גם אם היא קצת פחות מקצועית ומלוטשת, עדיפה בעיני מתמונה גנרית מאיזשהו בנק תמונות גם אם היא סופר מקצועית. זה לא אומר שהתמונות המקוריות שלך צריכות להיות בינוניות. אפשר בקלות להפוך אותן למעולות. 

 

הרי יש לך כישרון מיוחד, שירות שפיתחת או מוצר ייחודי, וזה רק הגיוני שהתמונות שלך יהיו ייחודיות לך כמו כל דבר אחר שפיתחת בעסק שלך, יש המון תמונות וגם חינמיות יפות שאפשר להשתמש בהן, אבל מה הקשר שלהן אליך?

 

בנוגע לאותנטיות במובן הרחב יותר, יש לדגנית מה לומר, וזה לא בהכרח חיובי: 

 

אני חושבת שלקחו את המילה אותנטיות ונתנו לה כמה כיוונים שהמשורר לא התכוון אליהם. יש היום נטייה לדבר על כאבים, אבל באופן מוגזם. אני חושבת שאם יש מוצר או שירות חשוב להבין מה טוב בו, מי האדם שמוכר אותו ולדבר על זה. אני מאמינה שיש דרך חיובית לשווק, ממקום של טוב, של עוצמה. 

 

העיסוק באותנטיות מוביל אותנו לבחירה בעבודה עם אנשים שהקשר איתם מרגיש לנו אותנטי. דגנית מסבירה: "אני חייבת חיבור לעסק כדי לשווק אותו בצורה הטובה ביותר. אני מתחילה לעבוד עם עסק רק אחרי שאני מכירה אותו ממש טוב. 

 

אם אנחנו מדברות על אותנטיות, אני חייבת לשאול, מה הבעיה עם להעלות תמונות גנריות ממאגרי תמונות?

 

יש עסקים שזה נכון להם וזה בסדר, אבל לעסקים מתחום העיצוב והלייפסטיל שאני מתמקדת בו, יש חשיבות גדולה לכל הרבדים של ניראות העסק, גם באיך שבעלת העסק נראית בפגישות עם הלקוחות, באיך שהיא מציגה עבודות שלה, וכן, גם בפרסום תמונות מהיום יום שלה ברשתות החברתיות. אם היא עוסקת בעיצוב, בסטייל ובעולמות האסתטיקה, חשוב שזה יבוא לידי ביטוי בכל מפגש שלה, גם וירטואלי, עם הקהל, גם בתמונות. 

 

אין מצב שמעצבת תכשיטים מצלמת את העגילים שלה על לקוחה ורואים ברקע שקית זבל. אם הערכים של העסק הם אסתטיקה ויופי, זה צריך להתבטא גם בתמונות ״על הדרך״. 

 

זה לא אומר שהכל צריך לעבור פוטושופ ולהיות סופר ״פיין’, אבל עדיף להוציא מהפריים את מה שלא משרת את המסר.

 

אני רואה סטייליסטיות לבושות מדהים אבל מעלות פוסט עם פונט גוטמן יד הארכאי.

 

את, מיכל, כותבת תוכן, לא יכולה להעלות פוסט שהוא עילג, נכון? מי שבתחומי הלייפסטייל חייבת לקחת את זה לרבדים שיתבטאו בכל מקום שנתקלים בו. סטייליסטית? תהיי מלאת סטייל לא רק בעבודה מול לקוחות, קחי את הסטייל לכל התחומים בעסק שלך, שיווק עם סטייל, תוכן עם סטייל, צילום עם סטייל.

 

מה אפשר ללמוד מזה: עם כל הכבוד לאותנטיות, הוויב הויזואלי של הפוסטים שלנו משמעותי וחשוב להקדיש לו מחשבה. 

 

את אומרת שחייבים לחשוב על הכל

 

מסרים זה לא רק הטקסט, בתור מי שכותבת ומצלמת יחד, אני יכולה לומר שהם חייבים לחיות יחד בסימביוזה. המסר של העסק צריך להתבטא גם בתמונות, גם בפוסטים, ואפילו בהצעת מחיר או בשיחות עם לקוחות, גם בכל המסביב. אלוהים בפרטים הקטנים.

 

אישית, אני לא אעלה לרשת תמונה שהיא לא 100% שלי ואני, היא כרטיס הביקור שלי. מבחינתי במיילים שאני עונה, בפוסטים שאני כותבת ואפילו בסטורי, זה המשך ישיר לנראות שלי וזה מחזק את המסרים שלי בתור מי שמדברת על צילום בסטייל, אסתטיקה ושיווק נכון. אני חייבת להראות את זה בכל מקום שנתקלים בי.

 

לאיזה תחום היה לך הכי קשה לצלם? 

 

ליועצת שיווק בתחילת הדרך. כשעסקים בתחילת הדרך, הם עוד לא יודעים מי הם ומה הם, מה המוצר שלהם ולמי הם פונים. ליצור תמונות לעסק שהוא שירות, חייב לקרות רק לאחרשבעל העסק יודע ומגדיר את כל הפרמטרים האלו. יש לך הרצאה, סדנא, את משווקת תהליך? נהדר, אך חשוב להבין את זה לפני הצילומים. 

אני לא יועצת עסקית אבל אני מבינה שעסק צריך לדעת מיהו לפני שהוא יוצא החוצה עם תמונות שיווקיות יפות. ממש כמו עיצוב לוגו, צריך לדעת מה אתם רוצים לשדר, זה לא  רק פונט יפה. תחשבו על המסר.

 

אז איך הצלחתן בכל זאת?

 

נפגשנו פעמיים, הגדרנו מי הלקוחה שלה, על מה היא רוצה לכתוב, ממש בנינו מפת דרכים לעסק שלה, כי זה הרבה מעבר ללקחת פריטים יפים ולצלם עם קפה או עם מחברת. אני יכולה לומר שזה הוציא אותה מאיזור הנוחות אבל כן זה הצליח, זה הוביל אותה קדימה ויצר לה תכנית עבודה, מה שכל עסק חייב לדעתי. ככה מפצחים את זה, מהבייסיקס.

 

מה אפשר ללמוד מזה: רשימת ערכים לעסק היא לא "קשקוש רוחני" אלא כלי אפקטיבי שמניח את התשתית לתוכן רווחי. 

 

 

מה החלום שלך עבורך, עבור העסק שלך?

 

אני עוד מעט בת 46, התחלתי להבין שהזמן שלי הולם ומצטמצם בין הלקוחות, למשפחה ולעשייה, והקדשתי המון מחשבה לשאלה של איך אני יכולה לסייע לכמה שיותר בעלי עסקים. בסופו של דבר הגעתי לתשובה: קורס דיגיטליים שמלווים בעלי עסק בדרך לנראות שמשרתת אותם עסקית זה הפתרון שהגעתי עליו ואני עובדת עליו בימים אלו ממש. 

 

הקורס יאפשר לי להגיע עם הידע והכלים שלי לכמה שיותר בעלי עסקים, ולהם, ליהנות ממנו במחיר נגיש יותר מאי פעם". 

 

כמה מילים על המראיינת: מיכל אברמוביץ היא כותבת תוכן שיווקי שמאמינה שההצלחה מתחילה בתוכן. 

 

Leave a comment

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.