מה זה בדיוק פרופס לצילומים ואיך אפשר לבנות אוסף פרופס אישי ומדוייק בקלי קלות:

ברגע שהצלחנו להפוך את המוצר או הפריט שאנו רוצים לצלם לשחקן הראשי על המגרש, הגיע הזמן להפנות את תשומת הלב לתמיכת השחקנים המשניים או בעצם האביזרים אשר יוסיפו קשר, עיניין ומסגרת ראויים למוצר הראשי בתמונה. פרופס הם בעצם האביזרים שעוזרים למקם את הסיפור על ידי הקשרים של גודל, צבעוניות, צורה ומסר. בכדי לא להפוך את מלאכת ליקוט הפריטים לכל צילום למייגעת בכל פעם מחדש, כדאי לבנות מראש את האוסף האישי האולטימטיבי שיוכל לשרת אתכם בצילומים, גם אם אופי הצילום משתנה.

 



שחקן ראשי ושחקני משנה

המפתח לבחירת האביזרים לצילום הוא לוודא שאתם מוספים פריטים שאינם לוקחים את התפקיד המרכזי ואת הפוקוס מהמוצר הראשי אותו אתם מעוניינים לצלם. בכדי ליצור אוסף פרופס יעיל ואפקטיבי, כדאי לאסוף פריטים בצבעוניות ניטרלית ולהצמד ללבנים, לשחורים ולאפורים, כך הם יוכלו לשחק בכל מגרשי הצבעים. פריטים צבעוניים מדי נוטים לגנוב פוקוס ולהתבלט, וכך בעצם לגנוב את אור הזרקורים מהפריט הראשי בסט. בנוסף לצבעוניות, כדאי לחשוב גם על טקסטורות מעניינות וחומרים מסוגים שונים כדי לערבב ויזואלית את המראה. שמיכת צמר, לוח עץ, מגש עם טקסטורת שיש, מפות תחרה, ומפיות רקומות בצבעים ניטרליים יכולים לשמש אתכם באיספור צילומים בנושאים שונים.

שכבות

בעת בניית אוסף הפרופס כדאי לחשוב איך ניתן ליצור מהפריטים שכבות, כלומר להניח על הסט פריט על גבי או בתוך פריט. איסוף של צלוחיות ומגשים, לדוגמא, יגרמו לי לחשוב על מוצרים שארצה להניח עליהם בצילומים הבאים. טבעות בתוך צלוחית, ספלים בתוך מגש, מחברות, קטלוגים, מגזינים וגלויות בגדלים שונים יכולים ליצור ערימה קטנה או במה לחפצים קטנים שאוכל להניח עליהם כמו כלי כתיבה.

 


גדלים

בחרו פריטים בגדלים שונים, כדי שניתן יהיה למלא את משטח הצילום ולא להשאיר חללים ריקים (אלא אם כן בחרתם לצלם פריים נקי מפרופס). אם המוצר הראשי בתמונה הוא ארנק, כדאי לצלם סביבו פריטים קטנים בכדי לא לקחת ממנו את הבמה. כלי איפור קטנים, אוזניות, מטבעות וטבעות הם פתרון מצוין.

להסתכל על הטבע

פרחים הם הפרופס המושלם, הם תמיד מוסיפים טאצ׳ של חיוניות בפריים. בכדי לא לרוץ לחנות הפרחים בכל פעם שאתם מצלמים (גם הוצאה כספית וגם טירחה למי שמצלם באופן קבוע), צאו החוצה והביטו: פרחי בר, ענפים של העץ בפארק השכונתי, עלי שלכת, זרדים, אבנים יפות ואפילו צדפים מחוף הים. הטבע הוא אוצר פרופס אינסופי (בתנאי שלא קוטפים פרחים מוגנים!). כשאתם יוצאים להליכה בשכונה, הרימו מבט ובחרו את הפרופס שלכם לצילומים הבאים, וזכרו היכן הוא נמצא. פרחי בד או משי הם בעייתיים לפעמים וקשה למצוא כאלו שלא נראים מצועצעים מדי. תמיד עדיף טבעי.




תמיד באים בחשבון

מגזינים וקטלוגים, מחברות ועטים, משקפיים, אטבים, ספרים וציוד משרדי אחר, מחשב נייד, גלויות עם טיפוגרפיה מעניינת, שעונים, קופסאות של מוצרי קוסמטיקה, סכום, ספלי קפה, צלוחיות, טבעות, אוזניות, טלפון נייד, מקלדת ועכבר, מוצרי קוסמטיקה קטנים, מברשות ומסגרות, מצלמה ישנה, תמונות ישנות, חרוזים, כפתורים, וסרגלים.

סבלנות

אוסף פרופס ראוי נבנה לאורך זמן. קשה להקצות בוקר אחד או יום שלם ספציפי אך ורק לרכישת פריטים לצילומים. מלאכת הליקוט היא אינסופית, קנו לכם קופסא יפה והכניסו לתוכה לאט לאט פריטים קטנים ובינוניים שנתקלתם בהם על הדרך, ותוכלו לעשות בהם שימוש חוזר. כל תוספת לאוסף תקרה בדרכנו במשך הזמן. התחילו בקטן והכניסו לתוך הקופסא רק דברים שמדברים את השפה העיצובית שלכם. שימו לב שגם כלי המטבח, התמונות שעל הקירות, מוצרי האיפור והתכשיטים שלכם מהווים פרופס מושלם. רק הרימו מבט ותגלו אוצרות מסביבכם.

יש לכם שאלות על פרופס לצילומים? כתבו כאן בתגובות ואשמח לענות. מכירים חברים שהטיפים האלו יכולים לשמש אותם בצילומים שלהם? מוזמנים לשתף.


2 תגובות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.